Олександр Малецький розповів, для чого потрібен перехід на електронну систему обліку трудових відносин.
Верховна Рада прийняла закон про електронну трудову книжку. Заступник голови правління Пенсійного фонду України Олександр Малецький розповів в ефірі каналу “Україна 24“, як відбуватиметься заміна паперових трудових на електронні та чи не загубиться інформація для нарахування пенсії.
“По-перше, яка роль трудової книжки? Роль трудової – це, власне, інформація про трудові відносини. На сьогодні ця інформація вже поступає до ПФУ від роботодавців. Вона накопичується, вона є, включаючи посаду, професійні ознаки роботи, накази стосовно прийняття і звільнення з роботи. Ця інформація вже є.
Для того щоб нічого не загубилося, в ПФУ створюють відповідні умови. У нас є основний та резервний центри обробки даних, у нас проходить повне дублювання інформації. Тому загубитися нічого не може”, — сказав він.
Експерт пояснив, що перехід на електронну систему спростить збір інформації для нарахування пенсії працівнику.
“Вже сьогодні у нас в системі сертифікованого обліку створюється трудова книжка, накопиченої інформації є більше ніж за 20 років. І вона вже використовується для призначення пенсій. Щоб призначити пенсію, нам від людини необхідно мати певну інформацію. Одна з ключових інформацій – про її трудовий стаж, правильно – страховий стаж, та заробітну плату. Відповідна інформація, що в ПФУ вже накопичена протягом 20 років, але немає інформації, яка була до цього.
Власне, перенесення всієї цієї інформації з паперової книжки в реєстр застрахованих осіб дає нам можливість не вимагати від людини, якщо будуть якісь додаткові умови. Але в більшості випадків у нас буде інформація про трудовий стаж і зарплату, і ми зможемо по досягненню особою пенсійного віку без її звернення, якщо вона забажає і дасть таку згоду, то ми просто автоматично призначимо їй пенсію”, — сказав він.