Внаслідок повномасштабного вторгнення Росії, в Україні виник дефіцит пального, а ціна на нього зросла до 60 грн за літр. Експерт спрогнозував, скільки часу ще потрібно, аби в країні вирішилось це питання.
Думками з цього приводу поділився директор консалтингової групи А-95 Сергій Куюн в ефірі Радіо НВ у програмі Спеціальний ефір.
«Близько днів 10 тому державне регулювання [цін на пальне] було скасовано. Ми бачимо дуже суттєву активізацію трейдерів через це, тому що багато з них уже констатують відкритим текстом, що у квітні не завозили пальне, бо це була збиткова операція. Зараз цей процес активізувався, особливо ми бачимо дуже великий приріст постачання бензовозними партіями, автомобілями. Це говорить про те, що невеличкі трейдери активно поїхали до Європи в пошуках пального. Тому ситуація має позитивну динаміку, але все ж таки було би наївно очікувати, що зараз вона швидко зміниться.
Був такий наратив, що трейдери приховують пальне, чекають високої ціни, а коли держава скасує держрегулювання, то воно все одразу з’явиться. Насправді це була абсолютна маячня, тому що ми бачили, що цього пального надходить просто недостатньо, був реальний дефіцит і перекрити його швидко буде важко. Тому ми бачимо, ситуація потроху покращується, але все ж таки буде такою напруженою, я думаю, що пару місяців”, — розповів експерт.
На думку Куюна, деякі зусилля щодо подолання дефіциту пального в Україні вже дали перші плоди: «Ми бачимо і багато хто констатує, що пік дефіциту ми пройшли. І, очевидно, я навіть учора їздив Києвом і бачив, що черги на заправках, по-перше, стали набагато менші, а декілька заправних станцій десь в області взагалі були без черг. Це вже говорить про те, що ринок потихеньку заспокоюється і додаткові обсяги надходять. Це деяке полегшення, перші зусилля вже відчуваються, це покращення. Повністю [вирішити] ситуацію, щоби вона хоча би мінімальний баланс собі забезпечувала, нам буде потрібно десь декілька місяців як мінімум. І не факт, що це вдасться зробити».
Також експерт додав, що загострення ситуації з паливом може виникнути у кінці літа: «Серпень та вересень — це завжди пікові навантаження на ринок через жнива та прибиральні роботи. Тому пального треба буде більше і це зараз усі розуміють, але ж об’єктивно ситуація навіть не від нас залежить. Вона залежить від того, наскільки швидко в Європі переорієнтуються на те, щоби нам постачати додаткові обсяги. Все залежить від того, наскільки вдасться нашим трейдерам разом із європейськими побудувати ці нові транспортні коридори».