Психологи рекомендують батькам не казати дітям фразу “ти можеш все”, намагаючись підвищити їхню самооцінку. За словами фахівців, такі слова є узагальнювальними, тож, на їхню думку, краще зосередити увагу на конкретних талантах школярів і допомагати проявляти саме їх.
Такими порадами експерти поділились з виданням CNBC. Зокрема, вони зазначили, що під розумінням слова “все” ховається масштабність, яка може завадити дитині досягти чогось конкретного, що дійсно в неї гарно виходить. Фахівці радять використовувати “реалістичний оптимізм”.
Психотерапевтка Джоанна Норт рекомендує допомагати дітям помічати, чого вони навчилися, спробувавши щось і зазнавши невдачі. За її словами, школярі часто потрапляють у власний безпечний світ і, аби навчити їх робити щось нове, потрібно допомогти їм зробити маленький крок.
Фахівці пояснюють, що якщо дитина має великі мрії, її можуть спіткати невдачі та страхи на шляху їх досягнення, і вона має бути готовою до цього. Як стверджує експертка з психології, дорослим потрібно знайти баланс між вільним проявом талантів школярів і обмеженнями. Зокрема, батьки мають донести, що не завжди можна отримати негайний результат, адже над деякими досягненнями потрібно плідно працювати.
“Ми маємо навчитися терпіти ці основні емоції і навчити наших дітей бути сильними та витривалими”, – каже фахівчиня.
За словами психологині Емми Кенні, у школі діти стикаються з оцінками, які не завжди можуть бути гарними, через що учні можуть почуватися “не такими хорошими”. Завдання батьків у цей момент – навчити школяра думати про власні якості, а не про ті загальні, яких він вчиться у школі.
″Краще сказати: “Знаєш що, можливо, це не те, де ти сяєш, але ти абсолютно неймовірно малюєш”, “Ти чудово допомагаєш своєму татові полагодити машину”, – каже Кенні.
Вона додає, що дітям важливо донести, що вони можуть робити відмінно те, де мають природну схильність. За її словами, потрібно вчити дітей бути реалістами і дати зрозуміти, що біль сприяє стійкості, яка створює винагороду та успіх. Саме реалістичний оптимізм може стати у нагоді.
″Ви вчите дітей ставити справді високі цілі, але ви також навчаєте їх реалістичним очікуванням від світу навколо них та цінності дійсно важкої праці”, – сказала психологиня.