Актуальна проблема
Дитячий психолог висловилася, чому діти не хочуть навчатися
Спочатку дистанційно діти навчалися через пандемію коронавірусу, потім в Україні розпочалася повномасштабна війна і діти теж здебільшого не могли, й зараз не відвідують школу очно. Це все позначається на успішності та знаннях. Домашній та сімейний психолог Катерина Гольцберг поділилася, чому діти не хочуть навчатися, пише life.nv.ua.
До всіх вищевикладених проблем психолог додала проблеми вчителів у спілкуванні з дітьми. Чимало вчителів вважають, що вони не повинні любити дітей, а дати їм знання.
Психолог із цим не згодна. Крім того, вона вважає, що якщо вчитель не може знайти підхід до учнів, він не шукає проблему в собі, не намагається розширити свої знання, а звинувачує в тому, що дитина не вихована або не хоче вчитися батьків та їх метод виховання.
Гольцберг зазначила, що всі часи супроводжує ярлик “загублене покоління”. При цьому вона зазначає, що серед нього є безліч винахідників, творчих особистостей і тих, хто вражає своїм інтелектом і креативністю.
Психолог заявляє, що діти у нас прекрасні — допитливі, розумні, активні, чутливі до несправедливості та взагалі чутливі.
На її думку, сучасні діти мають такі якості, яких немає у старшого покоління. Окрім цього, вони непогано можуть долати багатозадачність, незважаючи навіть на постійні стреси.
Оскільки психолог теж мама, вона поділилася, що їй хотілося б бачити в учителях як мамі та психологу. Зокрема, щоби вчителі вміли стримувати свою напругу, якщо у дитини не виходить з першого разу зробити те, що від неї вимагають.
Вона впевнена, що залякування, крики, шантаж та інші хитрощі не допоможуть у таких випадках. Потрібно мати терпіння, щоб повторити стільки разів, поки дитина не зрозуміє.
Також вчитель повинен розуміти, що хтось із дітей швидше схоплює матеріал, а іншим потрібно більше часу і, отже, другим потрібно приділити більше уваги.
Щодо методу викладання, то вчителю варто розуміти, що зараз потрібен з учнем діалог, а не нав’язування свого авторитету. Іноді можуть бути дискусії, але вчителю важливо чути іншу думку.
Крім того, вчитель повинен порозумітися з батьками, чути їх, враховувати їх побажання. Психолог зауважила, що батьки теж не повинні завантажувати педагога, особливо після роботи великою кількістю повідомлень.
Батьки повинні виявляти повагу до вчительського часу, роботи та особистого життя. Психолог додала, що хотіла б, щоб ознакою вчительської професії було вміння сумніватися, а отже, шукати, вивчати нове.