До чого готуватись
З першого вересня набувають чинності нові правила, що відомо
З 1 вересня 2024 року в Україні набувають чинності нові правила. Тепер кількість учнів у перших класах має становити не більше 24 дітей. Про це повідомляється на сайті Міністерства освіти.
У 2024/2025 навчальному році нові правила поширюються на всі перші класи, які навчатимуться на очному або змішаному форматі навчання. Для інших класів максимальна заповнюваність залишається 30 учнів.
Наповнюваність класів, які навчаються дистанційно, може бути більшою за 24 учні (для перших класів) та 30 учнів (для інших класів).
“Норма закону покликана полегшити взаємодію вчителів та учнів та зробити освітній процес ефективним через зменшення кількості дітей у класі. Педагоги зможуть приділити більше уваги кожному учневі/учениці та вибудувати кращий зв’язок з ними”, – пишуть на сайті МОН.
Для більш ефективної роботи в МОН радять вчителям ділити клас на групи з вивчення певних предметів.
У той самий час зазначимо, що поділ класу закладу загальної середньої освіти на групи вивчення окремих предметів здійснюють за наявності певної кількості учнів.
“Наприклад, для вивчення української мови в класі має бути понад 27 учнів. Отже, клас із 24 учнями не ділиться на групи для вивчення цього навчального предмета (крім закладів з навчанням болгарською, кримськотатарською, польською, словацькою, румунською та угорською мовами)”, – пояснюють у Міністерстві.
Освітня субвенція – це один із видів трансфертів місцевим бюджетам, що надаються з державного бюджету для виплат зарплат педагогічним працівникам шкіл.
Розрахунок освітньої субвенції (тобто кількості коштів для зарплат з усіма нарахуваннями) здійснюють на основі фактичної кількості учнів та студентів усіх типів навчальних закладів станом на 1 жовтня року, що передує плановому бюджетному періоду (календарний рік).
Таким чином, розрахунки для 2024 року вже відбулися.
Однак, наголошують у МОН, оскільки зміни у наповнюваності стосуються лише перших класів, це не вплине на потребу у коштах на рівні територіальних громад.
“Територіальні громади мають продовжувати аналізувати ефективність існуючої шкільної мережі та приймати управлінські рішення щодо формування мережі закладів загальної середньої освіти, що найкраще забезпечить освітні потреби учнів”, – пояснюють у МОН.