В Україні хочуть унормувати мінімальний та максимальний вік для допуску громадян до керування автомобілями та іншими транспортними засобами
Цей законопроєкт в українському парламенті зареєстрували у вересні 2022 року. У лютому торік його включили до порядку денного. Народні депутати Верховної Ради досі не розглянули цей законопроєкт у першому читанні. Тому, що у ньому багато спірних моментів.
Мета законопроєкту – виконання Угоди про асоціацію між Україною та Євросоюзом. Цю Угоду Кабмін України затвердив у жовтні 2017 року.
Заступник міністра внутрішніх справ Богдан Драп’ятий розповів, що МВС України та нардепи зараз активно обговорюють положення цього законопроєкту. Драп’ятий упевнений, що народні депутати раніше чи пізніше, але обов’язково ухвалять цей документ у першому та у другому читанні й це лише питання часу.
Що зміниться для українських автомобілістів, якщо законопроєкт
По-перше, з’являться нові категорії транспортних засобів: АМ – мопед із максимальною швидкістю до 45 км/год, А1 та А2 – малі мотоцикли з розмежуванням потужності, А – великі, спортивні мотоцикли, В1 – квадроцикли.
По-друге, запровадять нові терміни дії водійських посвідчень. Термін дії посвідчення водія категорії В становитиме 10 років.
Тобто, всім українським водіям та водійкам до 19 січня 2033 року потрібно буде отримати нове посвідчення замість того, яке в них було до чинності закону.
По-третє, буде унормовано мінімальний та максимальний вік для управління ТЗ, стан здоров’я, а також умови для складання іспитів на отримання «прав». Це означає, що буде визначено основні умови для допуску до управління транспортним засобом.
Мінімальний вік в Україні, дозволений для складання іспитів на отримання посвідчення водія на право керування легковими автомобілями – 18 років. З 16 років можна відкрити категорії мопеди та мотоцикли, а з 21 року – інші категорії.