facebook

Як навчитися не запізнюватися на роботу – дієві поради психолога

Люди запізнюються через особисту неорганізованість і невміння планувати час. Але частіше запізнення має символічний характер – коли у людини виникає супротив перед зустріччю або подією.

Постійні запізнення – проблема багатьох людей і особливо дівчат. Можливо вам знайоме це жахливе відчуття, коли в черговий раз, стоячи в автобусі придумуєте причину запізнення, незважаючи на те, що вчора 100 раз вирішили почати життя без запізнень. Можливо вам варто більш ретельно з цим боротися.

Перший крок в боротьбі з проблемою

Потрібно визнати її існування. Багато хто навіть не намагаються це зробити і приймають свої запізнення за особливість характеру, виправдовуючись фразою «Щасливі годин не спостерігають». Добре якщо такі жартівливі виправдання будуть проходити в компанії друзів або навіть в інституті, якщо викладач наділений почуттям гумору, але з такою звичкою ви обов’язково будете не раз потрапляти в неприємні ситуації, особливо на роботі. Щоб заздалегідь убезпечити себе від проблем – потрібно позбутися від цієї поганої звички. І друзі будуть краще відноситися і на роботі проблем стане менше!

Другий крок

Визначити причину проблеми. Насправді у постійних запізнень є конкретні причини і вони закопані глибоко в твоїй підсвідомості. Ось кілька причин, які можуть призводити вас до запізнення в різних ситуаціях.

Підтримай нашу сторінку в Facebook.

Не вмієте розподіляти час. Це елементарна і найпоширеніша причина запізнень. Вона свідчить про неуважність, неорганізованість, легковажність людини і т. д. Ви просто не знаєте заздалегідь, що вам потрібно зробити перш ніж піти і поступово згадуєте, що потрібно зібрати речі, погуляти з собакою та ще й подзвонити комусь. Ви не можете вийти з дому без макіяжу, але тим не менш ви зовсім не передбачили для нього час – як же так? Відразу можна сказати, що якщо людина не вміє розподіляти час, то навряд чи вона доб’ється серйозних успіхів і буде надійною людиною на роботі або ще десь. Тому потрібно вчитися розподіляти час.

Ви не хочете йти туди, куди збираєтеся. Можливо ця причина здасться вам дивною, але тим не менш багато людей спізнюються на роботу або в університет саме від підсвідомого небажання там знаходитися. Це досить серйозна психологічна причина, коріння якої заховане глибоко в підсвідомості.

Ви можете тинятися по будинку протягом 30 хвилин, роблячи «важливі» справи, які насправді не мають ніякого значення. Наприклад ви вирішили прийняти ванну або побачивши статтю в газеті станете її читати. Ви розподіляєте справи заздалегідь так, щоб нічого не встигнути. Крутитеся перед дзеркалом, вирішуєте попити чаю (коли можете зробити це на роботі), а то і зовсім почнете дивитися телевізор. Такі явища відбуваються з людьми, коли вони не люблять свою роботу, відчувають себе на ній не комфортно, не хочуть бачити колектив або начальство. Щоб вийти з дому вчасно такій людині потрібно докласти багато зусиль і заздалегідь підготуватися до цього «подвигу». Можливо це навіть підсвідоме прагнення до того, щоб вас звільнили. Сама ж суть даної поведінки в страху. Людина знаходиться в будинку як в шкаралупі і вихід приносить її дискомфорт. Все що поза стінами її будинку підсвідомо вселяє певний страх, при чому це може бути ніяк не видно по людині – вона буде досить товариська і відкрита. Таким чином вона завжди тягне час, а коли вже не можна не вийти – відправляється на роботу.

Погане відчуття часу. Ви, наприклад, щиро думаєте, що за той час, що у вас залишився ви встигнете помити голову, приготувати сніданок, з’їсти його, зібратися і вийти з дому. В результаті після миття голови ви розумієте, що часу до виходу залишилося 5-10 хвилин, а всі інші справи зробити теж потрібно. В результаті ви в попихах збираєтеся, без сніданку біжите на роботу і все-одно запізнюєтеся. Найцікавіше, що зустрічаються люди, які все ж сядуть за стіл, з повною впевненістю що за 5 хвилин вони поснідають і за інші 5 хвилин зберуться. Такі люди не вміють правильно відчувати час, вони дуже емоційні і повністю впевнені, що витрачений час залежить виключно від їх швидкості, 10 хвилин для них неосяжні і вони не розуміють теорію часу. Ви можете віднести себе до таких людей, якщо у вас часто бувають ситуації, коли запланувавши на вечір близько 5 справ, ви чисто теоретично встигаєте виконати максимум 2 з них.

Звичка. Ви можете звикнути до запізнень, якщо вам трапиться працювати в організації, де до цього легко ставляться. У вас увійде в стійку звичку спізнюватися кожен день на 10-15 хвилин і не дивлячись на бурчання шефа, ви не відмовите собі в цій милій пустощі. Можливо ваше начальство вас не звільнить із-за цього, але все ж подумайте, чи хочете ви, щоб про вас говорили: «Вона відмінний працівник, тільки постійно спізнюється» або: «Не варто довіряти їй цю справу, вона навіть на роботу вчасно не може прийти ».

Бажання поспати. Багато людей страждає важким пробудженням і часто запізнюється через це. Але насправді не може бути такого, що ви постійно прокидаєтеся з запізненням. А якщо це так, то значить справжня причина одна з попередніх.

Третій крок і найголовніший – почати боротися із запізненнями

Придумайте собі правило – «Я не спізнююся». Намагайтеся постійно думати про дотримання даного правила, коли збираєтеся кудись. Думайте про те, що ваша головна мета вчасно прийти, а не вибрати наряд, нафарбуватися або подивитися програму. А якщо потрібен бездоганний макіяж, то відведи заздалегідь час.

Вимикаючи черговий раз будильник, щоб поспати ще 10 хвилин, скажіть собі: «Так, я свідомо хочу запізнитися – я краще посплю», можливо ви не зможете спати після таких думок.

Кожен раз, перш ніж збиратися розподіляйте час. Складіть список своїх справ (в голові або на папері) і відведіть на кожну справу адекватну кількість часу. Потім вирахували цей час з того часу, коли вам треба вийти, вирахували ще 10 хвилин і в призначений час починайте збиратися, не відволікаючись від важливих справ на другорядні. Наприклад якщо вам потрібно вийти о 8 годині. Ви залишаєте 20 хвилин на сніданок, 15 хвилин на збори, 10 на зарядку і ще 10 хвилин на свої справи. В результаті вам потрібно 55 хвилин на збори. Ви додаєте ще 10 на всякий випадок і в результаті вам потрібно почати збиратися в 6,55. Бажано навіть розподілити порядок справ, а якщо ви можете відволіктися, то заведіть ще будильник наприклад на 7,30 щоб нагадати про швидкий вихід.

Не женіться відразу за всім. Часто нас приводить до запізнень прагнення зробити багато різних справ. Позначте заздалегідь все, що вам необхідно і не відволікайтеся на сторонні справи. Вас можуть багато про що просити домочадці, але ви повинні чітко усвідомлювати встигнете ви зробити це чи ні і вміти відмовити в іншому випадку.

Щоб привчити себе до пунктуальності, спробуйте придумати систему заохочень і покарань. Краще залучити до цього когось із близьких, але на повному серйозі. Наприклад, якщо ви не виходите в призначений час на роботу 2 дні в тиждень, то ви повністю проводите прибирання або за кожен несвоєчасний вихід отримуєте будь-яке завдання від свого чоловіка. І навпаки, якщо весь тиждень ви виходите вчасно, то в кінці ви йдете в кіно або ви отримуєте бонус у вигляді невеликого подаруночка! Після місяця такого життя ви звикнете виходити вчасно. Також карайте себе за кожне запізнення на зустріч. Але покарання має здійснитися швидко інакше ви можете передумати його виконувати і робити це треба свідомо, не ухиляючись від виконання покарань.

Ця вправа для сильних духом, але якщо ви такі, то спробуйте – це цікаво і результативно!

Comments

comments

Жми «Нравится» и получай только лучшие посты в Facebook ↓

Як навчитися не запізнюватися на роботу – дієві поради психолога