Діти зможуть перебувати у дитячих садках цілодобово–новації від Кабміну
Кабмін схвалив Положення, яке регламентує діяльність дитячих садків
Кабінет міністрів України затвердив процедури зарахування до закладу дошкільної освіти, перелік категорій дітей, які мають право на першочергове зарахування, оновлення основних засад діяльності дитсадків, схваливши Положення про заклад дошкільної освіти.
Документ оновлює основні засади діяльності закладів дошкільної освіти (крім будинків дитини, дитячих будинків інтернатного типу) відповідно до законів «Про освіту» та «Про дошкільну освіту».
Зокрема, є такі типи закладів дошкільної освіти:
1) дитячий садок—заклад дошкільної освіти для дітей віком від трьох до шести (семи) років (для дітей з особливими освітніми потребами—від трьох до семи (восьми) років), де забезпечуються їх розвиток, виховання і навчання, відповідно на підставі письмового звернення одного з батьків або іншого законного представника дитини з особливими освітніми потребами утворюються інклюзивні групи;
2) ясла—заклад дошкільної освіти для дітей віком від одного до трьох років, де забезпечуються догляд за ними;
3) ясла-садок—заклад дошкільної освіти для дітей віком від одного до шести (семи) років (для дітей з особливими освітніми потребами—від одного до семи (восьми) років), де забезпечуються догляд за ними, розвиток, виховання і навчання;
4) ясла-садок комбінованого типу—заклад дошкільної освіти для дітей віком від одного до шести (семи) років (для дітей з особливими освітніми потребами—від одного до семи (восьми) років), у складі якого можуть бути утворені групи загального розвитку, компенсуючого типу, інклюзивні, сімейні, прогулянкові;
5) ясла-садок компенсуючого типу—заклад дошкільної освіти для дітей з особливими освітніми потребами віком від двох до семи (восьми) років. Зазначені заклади поділяються на спеціальні та санаторні;
6) ясла-садок сімейного типу—заклад дошкільної освіти для дітей віком від двох місяців до шести (семи) років (для дітей з особливими освітніми потребами—від двох місяців до семи (восьми) років), які перебувають у родинних стосунках;
7) центр розвитку дитини—заклад дошкільної освіти, в якому забезпечуються фізичний, розумовий, психологічний розвиток, корекція психологічного і фізичного розвитку, оздоровлення дітей, які відвідують інші заклади освіти чи виховуються вдома.
У Положенні доповнено перелік категорій дітей, які мають право на першочергове зарахування до державних (комунальних) закладів дошкільної освіти. Першочергово зараховуються дошкільнята, відповідне право яких передбачено законом, зокрема діти, які:
проживають на території обслуговування державного, комунального закладу дошкільної освіти (у разі встановлення території засновником закладу);
є рідними (усиновленими) братами або сестрами дітей, які вже здобувають дошкільну освіту в цьому ж дитсадку;
є дітьми працівників цього ж дитсадка;
належать до категорій дітей з особливими освітніми потребами, що зумовлені порушеннями інтелектуального розвитку та/або сенсорними та фізичними порушеннями;
належать до категорій дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, які влаштовані під опіку, у прийомну сім’ю, дитячий будинок сімейного типу, патронатну сім’ю, а також усиновлених дітей (якщо батьки дитини не зберігають таємницю усиновлення);
перебувають у складних життєвих обставинах та знаходяться на обліку в службах у справах дітей;
є внутрішньо переміщеними особами або мають статус дитини, яка постраждала від воєнних дій і збройних конфліктів.
При поданні заяви про зарахування дитини до дитсадка батьки мають пред’явити оригінал документа, що підтверджує право на першочергове зарахування дитини. Якщо таке право не підтверджено, дитина зараховується до закладу на загальних підставах.
У разі невідвідування дитиною закладу дошкільної освіти протягом двох місяців підряд упродовж навчального року без поважних причин дитина втрачає право там перебувати.
Оновлене Положення також конкретизує і процедуру зарахування дітей до інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти. У разі зарахування дітей з особливими освітніми потребами в дитсадку обов’язково утворюється інклюзивна або спеціальна група. У такому разі до заяви про зарахування дитини до дитсадка додають висновок інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини.
У ньому також визначено право надавати платні освітні та інші послуги, а також заборону приватизації чи використання не за освітнім призначенням об’єктів та майна державних і комунальних закладів дошкільної освіти, крім надання в оренду з метою надання послуг, які не можуть бути забезпечені безпосередньо закладами освіти, пов’язаних із забезпеченням освітнього процесу або обслуговуванням його учасників.
Навчальний рік у закладі дошкільної освіти починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року. Літній період починається 1 червня і закінчується 31 серпня.
За бажанням одного з батьків або іншого законного представника дитини у закладі дошкільної освіти дитина може перебувати цілодобово, протягом дня або короткотривало (неповний день). Для дітей, які перебувають у закладі дошкільної освіти короткотривало, можуть утворюватися окремі групи. У закладі дошкільної освіти можуть функціонувати чергові групи в ранкові та вечірні години, а також у вихідні та святкові дні.