В Україні «євробляхи», які ввезені до кінця 2020 року, розмитнять за особливими умовами. На оформлення дадуть 180 днів із моменту, як закони набудуть чинності. Як підрахував глава профільного комітету Данило Гетьманцев, у середньому розмитнення коштуватиме не більш ніж 1000 євро.
Відповідні документи під номерами 4643-д і 4644-д народні депутати розглянуть 15 квітня на позачерговому засіданні Ради, йдеться в опублікованому на сайті парламенту порядку денному.Головний автор документів – заступник голови податкового комітету, «слуга народу» Олександр Ковальчук, – повідомляє Obozrevatel.
Скільки потрібно заплатити
За новими правилами мито платити не потрібно, а ПДВ – тільки з акцизу. Ось як його порахують:
Базова ставка + коефіцієнт двигуна + доплата за дизельний двигун.
Базова ставка залежить від віку машини. Якщо менш ніж 9 років, то платити її зовсім не потрібно. Далі ставки змінюються так:
машині до 9 років – 0 євро;
машині 10 років – 25 євро;
машині 11 років – 50 євро;
машині 12 років – 75 євро;
машині 13 років – 100 євро;
машині 14 років – 125 євро;
машині від 15 років – 150 євро.
Коефіцієнт двигуна залежить від його об’єму. Щоб його вирахувати, потрібно об’єм помножити на зазначену нижче ставку:
ставка для двигуна до 2000 куб. см – 0,25 євро;
ставка для двигуна до 3000 куб. см – 0,2 євро;
ставка для двигуна до 4000 куб. см – 0,25 євро;
ставка для двигуна до 5000 куб. см – 0,35 євро;
ставка для двигуна від 5001 куб. см – 0,5 євро.
Доплата за дизель становить 100 євро. Для прикладу прорахуємо, який розмір акцизу на розмитнення автомобіля віком 8 і 14 років із бензиновим двигуном 2000 куб. см за старими і новими правилами.
Отже, за новими правилами:
машина віком 8 років – 500 євро;
машина віком 14 років – 625 євро.
За старими правилами:
машина віком 8 років – 800 євро;
машина віком 14 років – 1400 євро.
«Євробляхери» домоглися особливих умов
В Україні вже ухвалювали особливі правила для «євроблях», тоді їм пропонували розмитнити авто зі зниженим акцизом ще й зі знижкою в 50%. Однак зробили це далеко не всі. За різними оцінками в Україні залишаються до 500 тис. машин на «єврономерах». За чинними правилами поліція може оштрафувати їх на 170 тис. грн.
Ольга Ніколаєнко, юристка з митного права, розповіла: питання євроблях уже давно перетворилося на політичне. Однак створення нерівних умов між тими, хто ввіз машини за правилами й заплатив усі податки і збори, і тими, хто зволікає з цим процесом, – податкова нерівність.
У такому разі виникає питання: якщо для того, щоб не платити, досить об’єднатися, прийти під стіни парламенту і влаштувати серію мітингів, навіщо тоді платити?