Тарифи за опалення і гарячу воду можуть бути знижені: українцям розповіли, як цього домогтися
Плата за опалення і гарячу воду може бути знижена в тому випадку, якщо комунальне підприємство надає споживачам неякісні послуги. Правда, для цього потрібно довести, що ці послуги не відповідають прийнятим нормативам.
В яких випадках можна домогтися перерахунку плати за опалення і гарячу воду:
- якщо температура в опалювальному приміщенні нижче 20 градусів (для кутових приміщень цей норматив знижений до 18 градусів);
- якщо температура води в “гарячому” крані нижче за 50 градусів.
Яких знижок по платі за опалення можна домогтися
За кожен градус, який температура в приміщенні не дотягує до норми, споживач має право вимагати 5% -ої знижки від суми, зазначеної в платіжці. Тобто, якщо у вас не кутова кімната, і температура в ній становить, наприклад, 16 градусів, то постачальник тепла зобов’язаний знизити вам плату за тепло на 20%.
У випадку з гарячим водопостачанням, діють такі норми:
- якщо температура води становить 45-49 градусів, то ціна знижується на 10%;
- якщо температура ще нижче, 40-44 градуси, то знижка має становити 30%;
- якщо температура води в “гарячому” крані нижче 40 градусів, то за неї можна платити, як за холодну воду.
Як домогтися зниження плати за тепло і гарячу воду
Для того, щоб домогтися зниження плати, потрібно зафіксувати факт, що надані послуги не відповідають заявленій якості. І ось тут споживачів очікує основна перешкода.
Для того, щоб підтвердити неякісні послуги, потрібно звернутися до постачальника цих послуг, який повинен зафіксувати низьку температуру і скласти протокол. Однак жоден комунальник, який перебуває при здоровому глузді і тверезій пам’яті, не стане рубати сук, на якому сидить. Він буде всіляко зволікати з цим процесом і відтягувати складання протоколу.
Бачачи, що справа не рушає з місця, споживач може звернутися за допомогою в Держпродспоживслужбу. Там повинні організувати комісію, до якої, крім споживача і постачальника послуги, увійде незалежний експерт. Саме ця комісія буде оцінювати масштаби проблеми і робити висновки.
“Після цього настає момент перерахунку. Ось це все простому споживачеві пройти нелегко, адже це дуже громіздкий процес “, – говорить Глава департаменту житлово-комунальної інфраструктури Громадської ради при КМДА Олег Попенко.
При цьому споживачеві також слід знати, що знижка на плату за тепло і гарячу воду дається не на весь місяць, а лише на той період, коли послуги не відповідали нормативам. Знову ж, тривалість цього періоду повинна зафіксувати створена комісія.
В результаті може виявитися, що шкурка вичинки не вартувала. Грошей багато ви на цьому не заощадите, а ось часу і нервів піде багато. Очевидно тому статистика таких скарг невелика. За весь минулий рік із подібними скаргами звернулися в Держпродспоживслужбу загалом близько півтисячі киян. А скільки з них домоглися реального перерахунку – про це історія замовчує.
Нагадаємо, при цьому чекати дешевого тепла в наступному опалювальному сезоні не варто. У Нафтогазі заявили, що тарифи на газ не будуть знижуватися навіть влітку.