Проблеми з інтернетом і брак уваги вчителів: батьки оцінили «дистанційку»
Сорок п’ять відсотків батьків оцінюють якість середньої освіти як “посередню”, майже такий же відсоток – 44% – як “низку” і “дуже низьку”.
Про це на презентації результатів дослідження “Пояснити 30%: Як українці оцінюють освіту та вступ в умовах пандемії”, яка відбулася в Укрінформі, сказала аналітик Фонду «Демократичні ініціативи» Поліна Бондаренко.
“Перше, що ми запитали: як українці оцінюють якість середньої освіти в Україні. Загалом домінує відповідь “посередньо”, це 45%, і якщо об’єднати відповіді “скоріше низька” і “дуже низька” – це буде 44%. За віковим розподілом від 18 до 29 років оцінюють якість освіти набагато позитивніше, ніж люди старшого віку, серед вікової групи 19-29 14% оцінюють якість освіти як дуже високу, в той час серед вікової групи 60+ це всього 4%”, – сказала Бондаренко.
За результатами дослідження, 65% батьків висловилися проти дистанційної освіти. Втім, за словами Бондаренко, 50% батьків вказали на те, що запровадження дистанційної освіти тією чи іншою мірою сприяло захисту їх родини від коронавірусної інфекції. Але 56% зазначили, що негативних наслідків від дистанційної освіти було більше, ніж позитивних.
Так, 72% батьків повідомили про зниження рівня успішності дітей, 51% – про брак уваги вчителів до потреб дітей під час навчання. 50% заявили про формальний підхід вчителів до проведення дистанційного навчання.
У селах також повідомляли про недостатнє технічне забезпечення (комп’ютери, планшети) – 53% батьків, в містах (понад 500 тис. населення) про це заявили 20%.
Проблеми з інтернетом відзначили 60% респондентів у селах і 29% – в містах (понад 500 тис. населення). Про проблеми з використанням месенджерів та онлайн-платформ для комунікації в селах повідомив 51% респондентів, у містах — 33%.
Водночас попри те, що діти тривалий час не відвідували школу, 48% батьків повідомили, що розмір грошових внесків на потреби школи чи класу не змінився, 8% опитаних навіть заявили про те, що він зріс.
Також опитані відзначали збільшення напруги в сім’ях у зв’язку із запровадженням дистанційної освіти в їх дітей – 57% (52% – чоловіки, 60% – жінки).
Бондаренко відзначила: попри те, що вакцинація була б виходом із ситуації, лише 33% батьків учнів готові підтримати запровадження вакцинації дітей віком 12-17 років від COVID-19.
Водночас, якщо за кордоном буде доведена безпечність та ефективність вакцини для цієї вікової групи, 47% батьків готові провакцинувати власну дитину. На заході України за це висловилися 52% опитаних, на півдні таких батьків всього 25%.
Також в опитуванні досліджувалося питання ставлення батьків до ЗНО.
Так, за словами Бондаренко, 74% українців погоджуються, що ЗНО сприяє рівності вступників, 58% вірять, що вступ за результатами ЗНО зменшує рівень корупції.
Але, за даними дослідження, 46% українців підтримують скасування ЗНО на час пандемії, серед батьків за скасування ЗНО під час пандемії виступає 61%.
Найбільша підтримка проведенню ЗНО спостерігається серед громадян 18-29 років – 57% не схвалюють відміну ЗНО на час пандемії. Серед людей від 60 років не схвалюють відміну ЗНО тільки 37%.
Всеукраїнське опитування проведене Фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва спільно з Київським міжнародним інститутом соціології у період з 1 по 7 червня 2021 року. Було опитано 2003 респонденти віком від 18 років у всіх регіонах України, за винятком тимчасово окупованих території АР Крим та частини території Донецької та Луганської областей.
Опитування проводилося методом телефонних інтерв’ю з використанням комп’ютера (САТІ) та є репрезентативним за такими показниками як: стать, вік, макрорегіон проживання, тип населеного пункту. Статистична похибка вибірки (з імовірністю 0.95 і з дизайн-ефектом 1.1) не перевищує 2.4% для показників, близьких до 50%, 2.1% для показників, близьких до 25 або 75%, 1.5% для показників, близьких до 10 або 90%, 1.1% для показників, близьких до 5 або 95%, 0.5% для показників, близьких до 1 або 99%.
Як повідомляв Укрінформ, Офіс освітнього омбудсмена оприлюднив першу Щорічну доповідь освітнього омбудсмена, в якій розглянуто проблемні питання в дотриманні прав учасників освітнього процесу: це організація навчання, в тому числі дистанційного, умови організації освітнього процесу, в тому числі стан приміщень, харчування тощо, питання поборів з батьків, фінансування освіти та використання коштів, інклюзивна освіта та булінг як зі сторони вчителів, керівників закладів освіти, так і булінг щодо повнолітніх учасників освітнього процесу, права педпрацівників тощо.