З 1 листопада в Україні — нові правила дорожнього руху
Українські автомобілісти звикли до постійних змін правил дорожнього руху: тільки за останні пару років оновлень було дев’ять. Але нинішня редакція — не точкова, а масштабна, яка зачіпає буквально всі аспекти ПДР. Змінюються знаки, розмітка, обмеження швидкості, навіть класифікація доріг.
З одного боку, зрозуміло бажання Мінінфраструктури та Кабміну наблизити ПДР до європейських стандартів і мінімізувати аварійність, яка не дуже-то падає. Але засмучує, що черговий раз зміни внесені без публічного обговорення, яке допомогло б уже на ранній стадії виявити правові колізії та уточнити спірні моменти.
«Армагеддон у нових правилах дорожнього руху? — коментує ситуацію Володимир Караваєв, заступник голови координаційної ради Загальнонаціонального форуму безпеки дорожнього руху. — Намагаючись розібратися з ухваленими змінами, зайшов у глухий кут. У порівняльній таблиці до проєкту постанови — цілковитий хаос. Колишня редакція взагалі не стикується з новою. Над смисловим контекстом можна ридати. І це в Правилах, де навіть кома впливає на чиєсь життя».
Зміни стосуються всіх аспектів ПДР. Зміняться розмітка та дорожні знаки, правила зупинки та стоянки, з’являться діагональні пішохідні переходи та загальні дороги для автомобілів і велосипедистів. Одна з найбільш принципових змін — обмеження швидкості за межами населених пунктів, які регулюються шириною розмітки.
«Ви не зможете рухатися зі швидкістю 110 км/год, якщо елемент дороги, що відокремлює транспортні потоки протилежних напрямків, не виділено розміткою 1.2 (раніше було 1.1 або 1.2). Розмітки відрізняються своєю шириною — до 15 см і 20 см відповідно. Так що лінійку доведеться возити з собою».
Повний перелік змін і порівняльна таблиця до проекту постанови Кабміну «Про внесення змін до Правил дорожнього руху» — у вкладенні.