Хто в Україні звільнений від мобілізації: названо дев’ять груп

Загальну мобілізацію в Україні продовжили до 23 серпня. Проте є люди, які звільняються від призову.
Про це розповідає “Українська армія”.
Перша група
Заброньовані органами державної влади, державними чи приватними установами, підприємствами тощо. Бронь – це відстрочка призову на вимогу органів влади або інших установ для людей, які забезпечують критичні потреби держави та громадян.
Бронювання можливе на період не більше 6 місяців. При цьому, 11 березня Головнокомандувач ЗСУ заборонив бронювання військовозобов’язаних, які мають дефіцитні для ЗСУ військово-облікові спеціальності.
Друга група
Особи з інвалідністю або ті, кого медкомісія визнала тимчасово непридатною до військової служби за станом здоров’я (до 2 місяців із необхідністю проходження повторної комісії). Це не стосується людей, які обмежено придатні до служби.
У воєнний час відстрочка від призову за станом здоров’я надається військовозобов’язаному на строк до 2 місяців. Після закінчення відстрочки військовозобов’язані оглядаються для вирішення питання придатності до військової служби.
Третя група
Чоловіки та жінки, які:
- виховують дитину з інвалідністю підгрупи А віком до 18 років;
- утримують дитину з інвалідністю (з видами порушень функцій організму ІІІ-ІV ступеня їх вираження);
- виховують повнолітню (до 23 років) дитину з інвалідністю I або II групи;
- утримують трьох і більше дітей віком до 18 років;
Четверта група
Чоловіки та жінки, які самостійно виховують дитину/дітей до 18 років можуть бути покликані лише за згодою та за місцем проживання.
“Якщо, наприклад, чоловік самостійно виховує дитину, а мати не бере участі у вихованні. Підтвердити це можна офіційними документами: свідоцтво про смерть матері, судове рішення про визначення місця проживання дитини, про визнання матері померлою або безвісти зниклою, про позбавлення її батьківських прав” – уточнив юрист Андрій Новак.
П’ята група
- Жінки та чоловіки, які мають дружину (чоловіка) з інвалідністю та/або одного зі своїх батьків або батьків дружини (чоловіка) з інвалідністю І або ІІ групи;
- Жінки та чоловіки, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, які виховують дитину, хвору на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, важкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, діабет I типу гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дитину, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органу, вимагає паліативної допомоги тощо.
Шоста група
- Чоловіки та жінки, які є опікунами, усиновлювачами, прийомними батьками, піклувальниками, батьками-вихователями та утримують неповнолітніх дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
- Люди, які займаються постійним доглядом за тими, хто потребує (якщо інші не можуть взяти на себе цей обов’язок);
Сьома група
- Жінки та чоловіки, які мають неповнолітню дитину та чоловіка (дружину), що проходить військову службу;
- Жінки та чоловіки, чиї близькі родичі загинули або зникли безвісти під час проведення антитерористичної операції (АТО/ООС) з 2014 року;
Восьма група
- народні депутати, депутати Верховної Ради АР Крим;
- Працівники таких установ: військового управління, військових частин, установ, підприємств та організацій; ЗСУ; Міністерство оборони України; СБУ; Державна служба спеціального зв’язку та захисту інформації України; Національна гвардія України; Служби зовнішньої розвідки; Нацполіції; Державна прикордонна служба України; Нацгвардії України; Національне антикорупційне бюро; податкової поліції; Управління державної охорони; Державне бюро розслідувань; Державна виконавча служба України
Дев’ята група:
- студенти, які отримують професійну вищу та вищу освіту, асистенти-стажери, аспіранти та докторанти, які навчаються за денною або дуальною формою;
- наукові та науково-педагогічні працівники установ вищої та професійної вищої освіти, наукових установ та організацій, що мають вчене звання та/або вчений ступінь;
- педагоги установ загальної середньої освіти, якщо вони працюють відповідно в установах вищої чи професійної вищої освіти, наукових установах та організаціях, закладах загальної середньої освіти за основним місцем роботи не менше ніж на 0,75 ставки.

Стосується всіх, хто має до 10 тисяч євро чи доларів: повідомили важливу інформацію