Та чим відрізняється освіта за кордоном і у нас
Про це у своєму блозі на Osvita.ua написала методист з Києва Інна Большакова.
Вона вважає, що пріоритетною умовою трансформації освіти є особистий простір вчителя та порівнює закордонну освіту з українською.
На її думку, освіта поза Україною відзначається повагою до особистого простору людини та прагненням до раціонально спокійної організації всіх процесів.
В Україні ж освітяни перебувають у стані емоційних гойдалок, – вважає блогерка, – а занадто перегріта освітянська спільнота транслює це на дітей і вимагає такого ж емоційного відгуку.
Це виснажує і дітей
Інколи читаєш коментарі вчителів «Дайте спокійно попрацювати» – це прохання про неможливість далі існувати у цьому емоційно невиправданому вирі, – пояснює Інна Большакова і провадить далі:
Зараз канікули, у більшості країн вчителі відпочивають. А в Україні слідкують на новою візією освіти, яка дістане кожного. Чому?
Інна Большакова. Фото з Facebook
Час не для роботи
За кордоном під час відпустки вчителі займаються улюбленими речами, виділяють час на прогулянки і те, що хочуть робити не для роботи. І цей час не для роботи потім буде важливим для учнів (для роботи). Тому що до школи прийде не тільки емоційно стійкий вчитель, а й збагачений новим неочікуваним самостійно обраним досвідом.
Гарний вчитель, про якого усі так печуться, – цілісна особистість. І має бути час і для того, щоб побути з собою і не на гойдалці. А навчання вчителів під час відпусток, прийняття освітніх документів тощо є дуже серйозним питанням – розмірковує у своєму блозі Большакова.
Збереження особистого простору людини є те, чим кардинально відрізняються закордонні школи. Почнімо зі збереження особистого простору вчителя, тоді і гасло «Учителі важливі» буде не порожнім.
Освітні документи випускаються і обговорюються вчителями, коли вони не у відпустках.
– Навчання – не у відпустках.
– Ремонти – не у відпустках і не в компетенції вчителів.
– Хочете змін – почніть сьогодні.
Коли йде війна, людина стає оголеним нервом, тому, можливо, зараз ще є час розмагнітити обов’язкові навчання чи усе інше для вчителів і наблизитися до поважного ставлення до особистого простору людини, – завершує свій блог методист.
З коментарів до допису помітно, що вчителям ця тема близька: