Якщо ви хочете побудувати стабільний та успішний бізнес, прислухайтесь до поради засновника компанії Amazon Джеффрі Безоса. За його словами, бізнес-стратегію потрібно будувати навколо стабільних речей.
Засновник Amazon Джеффрі Безос радить не мізкувати над тим, які зміни відбудуться в бізнесі в майбутньому. Він рекомендує шукати те, що в найближчі десять років точно не зміниться.
Венчурний інвестор Білл Герлі написав пост про те, як сервіс Uber взяв на озброєння і розвинув ідею голови Amazon Джеффрі Безоса. А ідея така:
Якщо хочете побудувати успішний і стабільний бізнес, не запитуйте себе, які зміни наступних десяти років можуть вплинути на вашу компанію. Краще запитайте, що не зміниться за цей час, і вкладіть у це всю свою енергію та зусилля. Потрібно будувати бізнес-стратегію навколо стабільних речей. Наприклад, клієнти завжди будуть віддавати перевагу низьким цінам, тому потрібно наполегливо інвестувати в те, щоб дати це клієнтам, а згодом невпинно поліпшувати своє рішення.
Так вчинив і сервіс таксі Uber: щоб домогтися низьких цін, компанія витратила час і гроші на розробку маршрутних алгоритмів програми і системи аналітики, що передбачає попит, затори, наявність водіїв, місце їх перебування, і підбирає оптимальні ціни. І це точна реалізація стратегії Безоса: компанія зробила великі інвестиції у те, що ніколи не зміниться, — люди завжди хотітимуть платити менше за поїздку.
Безос уже 13 років інвестує в нижчі ціни і швидшу доставку товарів на Amazon. Ось як він сам пояснює свою ідею.
“Мене часто запитують: що зміниться за наступні 10 років? І це дуже цікаве запитання, дуже поширене. Але майже ніколи не запитують, що не зміниться за наступні 10 років? І я повинен сказати, що саме друге запитання важливішу, адже можна будувати бізнес-стратегію навколо того, що лишається стабільним у часовому розрізі… У нашому торговому бізнесі ми знаємо, щоклієнти хочуть низьких цін, і я знаю, що так само буде і через десять років. Вони хочуть швидкої доставки, хочуть величезного вибору. Складно уявити собі майбутнє через десять років, коли клієнт прийде до мене і скаже: “Джефф, я обожнюю Amazon, тільки б ціни були трохи вищими”. Або: “Я обожнюю Amazon, тільки доставляйте повільніше”. Неможливо! І тому ми докладаємо стільки зусиль у це, розкручуємо це, знаючи, що енергія, яку ми вкладаємо сьогодні, буде приносити нашим клієнтам дивіденди і через десять років. Коли у вас є щось, у чому точно впевнені, особливо в довготерміновій перспективі, можете дозволити собі витратити на це багато енергії”.