Касири в супермаркетах відмовляються приймати в українців певні гривні та копійки: що робити в такому разі
Під приводом того, що нічим давати здачу, касири в супермаркетах чи магазинах можуть відмовитися приймати у покупців ті чи інші купюри та монети. Однак, такі дії є порушенням законодавства про захист прав споживачів. А тому в такій ситуації слід подавати скаргу.
Експерти «Захисту прав споживачів» пояснюють: касири зобов’язані приймати у покупців банкноти та монети всіх номіналів. Також до їхніх обов’язків входить самостійно стежити за тим, щоб у касі були необхідні для здачі гроші.
Наполеглива ж відмова касира приймати у покупця гроші є порушенням вимог законодавства щодо захисту прав споживачів. І, відповідно, причиною для складання на нього скарги.
— Проблема «у мене немає решти» – не ваша, а касира. Якщо касир продовжує говорити так, звертайтеся до керівництва магазину та повідомляйте, що касир перекладає на вас свої обов’язки, – зазначили експерти.
Водночас задля отримання більшого прибутку супермаркети та магазини проводять дрібні «махінації» з вартістю товарів. Зокрема, спеціально встановлюють такі ціни, щоб не віддавати покупцям всю решту.
Працює ж «схема» за принципом округлення. Так:
суму менш як 5 копійок має право залишити собі магазин;
більш як 5 копійок мають «вибачити» покупцю.
Наприклад, за ціною 9,96 грн, 9,97 грн, 9,98 грн або 9,99 грн ви все одно повинні заплатити магазину 10 грн. Таким чином можна встановлювати ціни так, щоб віддавати покупцям не всю здачу. І, відповідно, збільшувати прибуток торгового закладу.
Втім, існує спосіб не стати жертвою цієї хитрості супермаркетів. Досить лише розплачуватись картою.