Постачальники комунальних послуг масово дурять українців, виставляючи їм у платіжках ЖКГ завищені рахунки за воду, газ і тепло.
Про це розповів начальник Головного територіального управління юстиції в Києві Станіслав Куценко в інтерв’ю для Обозревателя.
Чиновник також дав рекомендації українцям, як повернути гроші.
“Якщо брати теплопостачання, номінальна вартість гігакалорії – 1400 грн. Але є міста-рекордсмени – Сміла, Черкаська область, Кіровоградська область, де переплата була майже на 1000 грн. Це через те, що є місцеві компанії-посередники, які легалізовані місцевої владою. У деяких регіонах ці компанії-посередники зареєстровані в інших країнах – Угорщина, Кіпр. Ці посередники наживаються на нас… У Києві гігакалорія в основному була близько 1650 грн, тобто переплата була 250 грн”, – розповів Куценко.
Він також додав, що Міністерство юстиції розробило звернення на постачальника певних послуг для того, щоб він роз’яснив, звідки в платіжці беруться додаткові кошти. В кінці звернення є вимога поверення коштів. Зразок звернення є на сайті Мін’юсту та Головного територіального управління Мін’юсту в Києві.
“Вимога говорить про те, щоб платити чесний тариф. Все, що більше 1400 грн за гігакалорію тепла – переплата”, – відзначив Куценко.
З газом повернути гроші буде складніше – прийдеться звертатися до постачальника, щоб він давав обгрунтування ціни. Водночас, немає визначеної урядом точної цінової межі.
“Але якщо говорити про гарячу воду, тут є чіткі тарифи. Якщо немає рушникосушителем, то це 75 грн 74 коп. за кубометр, якщо є – 83 грн 66 коп. У Києві в основному ми платимо 90-100 грн, тобто переплата 15-20%. Часто тариф сплачується за постачання гарячої води нібито з рушникосушителем, а насправді він не підключений і людина їм не користується. Тут переплата до 25% може бути”, – розповів він.
“Якщо порахувати, що в родині 5 кубів на місяць, множимо на 20 грн – це 100 грн на місяць або 1200 грн на рік переплата за гарячу воду. А для родини, де 4 людини, може бути 8-9 кубів на місяць, коли часто ходять у душ, ванну, миють посуд”, – додав Куценко.
Представник Мін’юсту також розказав, що робити людям, які переплатили.
“В інтернеті можна задати пошук, “як платити по чесній платіжці”. Або по цьому пошуковому механізму, або по проекту “Я маю право” можна вийти на посилання, як оформити відповідне звернення. Ми його розробили, не треба винаходити велосипед. У полях звернення міститься інформація – хто є постачальником послуги, яка послуга надається, і дані безпосередньо заявника. Ви вписуєте ваші дані – ПІБ, адреса, квартира. Дуже бажано додати платіжки. Якщо є договір з постачальником послуг – також додати”, – повідомив Куценко.
Він підкреслив, що звернення треба відправляти на постачальника послуги – тепла, газу, гарячої води. Зверху у платіжці написана назва певного товариства з обмеженою відповідальністю, та вказані код ЄДРПОУ і адреса куди потрібно відправляти.
Крім того, Куценко порадив звертатися зі скаргою до Держпродспоживслужби. Якщо звернення буде проігноровано – звернутися до суду.
“Я сам подавав такі звернення, щоб перераховувати, зараз чекаю відповіді. Шанс є завжди, тому що починаєш боротися – можеш побороти. Я закликаю українців побільше подавати такі скарги, тому що разом ми можемо досягти істини”, – рузюмував він.