facebook

Понад 60% українців підтримують обслуговування українською мовою — КМІС

Понад 60% українців підтримують обслуговування українською мовою—КМІС

61,7% українців підтримують норму закону про обслуговування українською мовою, яка набула чинності 16 січня. 34% опитаних мають протилежну думку.

Про це свідчать результати опитування Київського міжнародного інституту соціології, яке проводили з 27 січня по 1 лютого.

Так, найбільше нову норму закону підтримують жителі західної та центральної України (79,4% та 66,2% відповідно), найменше—жителі східної України (38,8% підтримують, 55,8%—ні).

У південних областях закон підтримують 49% опитаних, не підтримують—46,2%. На Донбасі підтримують 59,5%, не підтримують—32,1% (однак слід враховувати, що на Донбас припадає лише 84 з 1205 опитаних респондентів і що опитування там проводили лише на контрольованій Україною частині регіону).
Детальніше про опитування
Його проводив КМІС із 27 січня до 1 лютого методом особистого інтерв’ю з використанням планшетів. Опитали 1 205 респондентів, що проживають у 86 населених пунктах усіх регіонів України, крім анексованого Криму та тимчасово окупованих територій Донбасу. Вибірка репрезентативна для населення від 18 років.

Статистична похибка вибірки (з імовірністю 0,95 і без урахування дизайн-ефекту) не перевищує: 2,9%—для показників, близьких до 50%, 2,5%—для показників, близьких до 25%, 1,9%—для показників, близьких до 12%, 1,3% для показників, близьких до 5%.
Що означає нова норма закону?
З 16 січня в Україні набула чинності стаття 30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», за якою вся сфера обслуговування має перейти на українську.

Підтримай нашу сторінку в Facebook.

Отже, підприємства, установи та організації всіх форм власності, а також фізичні особи-підприємці та інші суб’єкти господарювання, що обслуговують споживачів, мають надавати інформацію про товари та послуги, а також обслуговувати людей саме українською.

Це стосується як продавців, так і виконавців. Де б ви не отримували послугуㅡу супермаркеті, банку, кав’ярні чи інтернет-магазиніㅡвас мають обслуговувати державною мовою.

Водночас інформація може дублюватися іноземною мовою, а на персональне прохання клієнта обслуговування можуть проводити мовою, що прийнятна для обох сторін. Що робити у разі відмови та яка відповідальність за відмову обслуговувати українською, читайте у нашому матеріалі.

Comments

comments

Жми «Нравится» и получай только лучшие посты в Facebook ↓

Понад 60% українців підтримують обслуговування українською мовою — КМІС