Понад 60% українців підтримують обслуговування українською мовою—КМІС
61,7% українців підтримують норму закону про обслуговування українською мовою, яка набула чинності 16 січня. 34% опитаних мають протилежну думку.
Про це свідчать результати опитування Київського міжнародного інституту соціології, яке проводили з 27 січня по 1 лютого.
Так, найбільше нову норму закону підтримують жителі західної та центральної України (79,4% та 66,2% відповідно), найменше—жителі східної України (38,8% підтримують, 55,8%—ні).
У південних областях закон підтримують 49% опитаних, не підтримують—46,2%. На Донбасі підтримують 59,5%, не підтримують—32,1% (однак слід враховувати, що на Донбас припадає лише 84 з 1205 опитаних респондентів і що опитування там проводили лише на контрольованій Україною частині регіону).
Детальніше про опитування
Його проводив КМІС із 27 січня до 1 лютого методом особистого інтерв’ю з використанням планшетів. Опитали 1 205 респондентів, що проживають у 86 населених пунктах усіх регіонів України, крім анексованого Криму та тимчасово окупованих територій Донбасу. Вибірка репрезентативна для населення від 18 років.
Статистична похибка вибірки (з імовірністю 0,95 і без урахування дизайн-ефекту) не перевищує: 2,9%—для показників, близьких до 50%, 2,5%—для показників, близьких до 25%, 1,9%—для показників, близьких до 12%, 1,3% для показників, близьких до 5%.
Що означає нова норма закону?
З 16 січня в Україні набула чинності стаття 30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», за якою вся сфера обслуговування має перейти на українську.
Отже, підприємства, установи та організації всіх форм власності, а також фізичні особи-підприємці та інші суб’єкти господарювання, що обслуговують споживачів, мають надавати інформацію про товари та послуги, а також обслуговувати людей саме українською.
Це стосується як продавців, так і виконавців. Де б ви не отримували послугуㅡу супермаркеті, банку, кав’ярні чи інтернет-магазиніㅡвас мають обслуговувати державною мовою.
Водночас інформація може дублюватися іноземною мовою, а на персональне прохання клієнта обслуговування можуть проводити мовою, що прийнятна для обох сторін. Що робити у разі відмови та яка відповідальність за відмову обслуговувати українською, читайте у нашому матеріалі.