Підсумкову оцінку за рік педагогам рекомендовано визначати з урахуванням динаміки досягнення того чи іншого результату навчання.
В Міністерстві освіти та науки опублікували нові методичні рекомендації щодо оцінювання знань школярів 1-4 класів.
Про це повідомляється на сайті МОН.
Так, бальну систему оцінювання пропонують замінити на вербальну або рівневу оцінку. Також оцінювання повинно бути анонімним для сторонніх осіб та доступним лише для школяра та його батьків.
“Так, рекомендації запроваджують поняття вербальної оцінки (оцінювальне судження) та рівневої оцінки (оцінювальне судження із зазначенням рівня результату). Вербальну і рівневу оцінку можна виражати як усно, так і письмово. Рівень результату навчання рекомендовано визначати з урахуванням динаміки його досягнення та позначати буквами – “початковий” (П), “середній” (С), “достатній” (Д), “високий” (В)”, – йдеться в повідомленні.
Так, оцінювання знань рекомендовано позначати у 1-2 класах – вербальною оцінкою, у 3-4 класах – або вербальною, або рівневою оцінкою за вибором закладу.
Також об’єктом підсумкового оцінювання є результати навчання учнів за рік. Під час такого оцінювання рекомендовано зіставляти навчальні досягнення учнів з очікуваними результатами навчання, визначеними в освітніх програмах закладів.
“Основою для підсумкового оцінювання можуть бути результати виконання тематичних діагностувальних робіт, записи оцінювальних суджень про результати навчання, зафіксовані на носіях зворотного зв’язку з батьками, спостереження вчителя у процесі формувального оцінювання. Підсумкову оцінку за рік рекомендовано визначати з урахуванням динаміки досягнення того чи іншого результату навчання”, – йдеться в повідомленні.