В Україні вину супермаркету в отруєнні довести дуже складно, більшість скарг вирішують ще до звернення до суду. Однак трапляються випадки, коли в судовому порядку вдається стягнути з мережі велику компенсацію. Наприклад, супермаркет “АТБ” заплатив своєму покупцеві майже 26 тис. грн, таким чином він компенсував збитки, які клієнт отримав через те, що впав, виходячи з магазину.
Про це йдеться у матеріалі OBOZREVATEL. Більшість конфліктних випадків вирішується ще до подання судового позову, розповідає експерт у питаннях захисту прав споживачів Максим Несміянов. Справді, у судовому реєстрі вдалося знайти лише кілька цивільних позовів, поданих проти великих мереж для захисту прав споживачів.
Наприклад, з “АТБ” найчастіше судилися через те, що вони відмовлялися обслуговувати клієнтів без маски (такі покупці позови програвали).
Проте один із позовів таки закінчився великою компенсацією. Вовчанський районний суд Харкова минулого року зобов’язав “АТБ-Маркет” заплатити своєму покупцеві 22,9 тис. грн за завдану матеріальну шкоду та 3 тис. грн за моральну шкоду.
Клієнт супермаркету вже на виході з “АТБ” впав та зламав кістку правого стегна. Суд розглянув обставини справи і дійшов висновку, що супермаркет не виконував своїх законних зобов’язань – магазин повинен бути безпечним місцем, слизька підлога, лід на сходах – неприпустимі.
“Така ситуація – виняток. Найчастіше супермаркети йдуть на зустріч і домовляються. У деяких випадках, наприклад, отруєння, дуже складно довести провину магазину та адвокати не радять позиватися. Наприклад, якщо це випадок отруєння, як довести, чим саме отруївся, що мив руки. Одного випадку замало, має бути хоча б п’ять таких випадків”, – розповідає Несміянов.
Як раніше писав OBOZREVATEL, мережа супермаркетів АТБ не зупинятиме продаж “соціальних” продуктів (гречка, соняшникова олія, яйця, хліб тощо ) через повернення в Україні державного регулювання цін. Проте ризики виникнення перебоїв із продажем таких товарів загалом зберігаються.