Якщо ви хочете, щоб ваша дитина виросла розумною, привчайте її до іноземної мови змалечку. Незважаючи на те, що малюк ще не вміє говорити, він зможе на слух розрізняти одну мову від іншої.
Нове дослідження показало, що діти, які виросли в двомовному середовищі (білінгвальному), володіють кращими когнітивними навиками (пам’ять, мова, мислення, уява), завдяки яким можна швидше приймати рішення та вирішувати проблеми. І це проявляється ще до того, як дитина починає говорити.
В дослідженні, яке проводив Університет Вашингтону, були залучені 16 малюків. Одна частина з них була з сімей, де батьки розмовляли лише англійською, інша — з сімей, де спілкувались англійською та іспанською.
Під час експерименту діти слухали різні звуки (від нейтральних до тих, які характерні англійській та іспанській мові). В цей час вчені слідкували за реакцією дітей, використовуючи магнітну енцефалограму, яка дозволяє найбільш точно вимірювати і візуалізувати зміни магнітних полів, що виникають внаслідок електричної активності мозку. З допомогою цього методу фахівці виконували порівняльний аналіз зразків активності нейронів у дітей, що ростуть в одномовних і двомовних сім’ях.
Порівнявши реакцію дітей, вчені виявили, що префронтальна і орбітофронтальная області головного мозку двомовних малюків сильніше реагували на відтворені мовні потоки. Це означає, що діти, які проживають в білінгвальних сім’ях, змушені вміти переключатися між мовами, а це, відповідно, дає імпульс розвитку виконавчих функцій.
“Наші результати свідчать про те, що діти, які ростуть в двомовних сім’ях, перш ніж починають говорити, вже мають певну практику в вирішенні завдань, пов’язаних з виконавчою функцією”, – зазначила одна із учасниць дослідження Ная Ферян Рамірес.
Це означає, що мозок дітей з двомовних сімей, на відміну від їхніх однолітків з одномовних, довше залишається чутливим до звучання нової мови. Коли одномовному малюку виповнюється 11 місяців, він перестає розпізнавати іншомовні звуки.
Немовлята, які ростуть в умовах, коли поруч звучать дві мови, залишаються “відкритими” для звуків нових мов довше, ніж їх одномовні однолітки, що покращує роботу мозку і робить її більш адаптивною
Багато досліджень, одне з яких було проведене Національним центром біотехнологічної інформації, показали, що мозок двомовних дорослих проявляє більшу активність в областях, пов’язаних з виконавчими функціями (розумові здібності, які відповідають за вирішення завдань, перемикання уваги та інші когнітивні риси). Ці самі навики характерні і для двомовних дітей. А це означає, що вони будуть більш успішні в школі. Окрім цього, вивчення іншої мови може запобігти або відтягнути момент виникнення деяких захворювань мозку (божевілля, хвороба Альцгеймера).
Конкретного терміну, коли краще починати вивчати ще одну мову, нема. Але вчені рекомендують робити це з раннього віку.
Отримані результати не тільки акцентують увагу на тому, що дуже маленькі діти здатні вивчати кілька мов, але і на тому, що раннє дитинство — це оптимальний час для того, щоб почати вивчати ще одну мову
Як зауважують вчені, ви можете виховати двомовну дитину, навіть якщо самі володієте лише однією мовою. Ось кілька порад для цього:
- Якщо ви білінгвал, чи частина білінгвальної сім’ї, спробуйте метод, коли кожен з батьків розмовляє з дитиною однією із мов. Таким чином, дитина навчиться відповідати обом, перемикаючись з однієї мови на іншу.
- Якщо ви не білінгвал, це теж не проблема. Ви можете дивитись з дитиною фільми, мультфільми чи шоу іноземною мовою.
- Спробуйте відшукати у своєму місті дитячі садочки, наприклад, англомовні. Там діти будуть не лише гратись, а й сприймати англійську на слух, так як вчителі спілкуватимуться лише нею.
- Долучіться до розмовних клубів, де люди збираються, щоб попрактикувти ту чи іншу мову. Часто туди навідуються і самі носії. Тож це буде корисною мовною практикою і для вас, і для вашої дитини.