Ми намагаємося використати під час одного дня стільки годин, щоб бути максимально продуктивними. Але насправді для цього потрібно знати лише кілька секретів.
Ми намагаємося “вижати” з одного дня стільки годин, щоб бути максимально продуктивними, але в результаті все залежить не стільки від часу, скільки від вашої здатності фокусуватись, мотивації і загального добробуту (всі вони безпосередньо поєднані з енергетичними рівнями).
Протягом останніх п’яти років я тестував і коригував різні методи підвищення продуктивності, читав багато книжок, і ось деякі з моїх висновків:
- Визначте, що для вас є найважливішим, тому що через 5 років 80% того, що ви робите сьогодні не дасть вам в майбутньому ніякого результату. Це просто марна робота, немає корисного наслідку.
- Сон, їжа і фізичні вправи можуть допомогти вам потроїти результат, тому що вони збільшують фокус, мотивацію і рівень енергії.
- Правило двох хвилин: якщо ви можете зробити дещо за дві хвилини (наприклад, відповісти на лист або виконати якусь роботу в домі), зробіть це зараз. Заплануєте зробити це потім, воно забере у вас 5 або й більше хвилин.
- Правило п’яти хвилин: відмінний спосіб боротьби з прокрастинацією полягає в тому, що ви ставите собі за мету не вирішити це «величезне важке завдання», а просто приділяєте йому п’ять хвилин свого часу. Тут головне почати, а там не помітите, як до кінця доберетеся.
- Правило Сейнфелда. Якщо ви хочете бути кращим в чомусь, то робіть це кожного дня. У тому числі на Різдво, Великдень і в Судний день. Ніяких винятків.
- Маленькі звички, пов’язані з правилом 5 хвилин, допомагають швидко набути хороших звичок. Це працює, я перевіряв.
- Ваша пам’ять недосконала. Навіть якщо ви геній, не тримайте все в голові. Записуйте в блокнот, складайте списки завдань, плануйте в телефоні і так далі.
- Використовуйте стільки інструментів, скільки дійсно потрібно. Сьогодні існує величезний вибір конкуруючих програм, сервісів і гаджетів. Нема різниці, що ви використовуватимете, якщо ви розумієте наступне правило.
- Рутина вбиває. Тому вам потрібна дисципліна, і це для мене означає дві речі: я планую свій день зранку і ввечері пишу короткий звіт. Це допомагає мені залишатись в здоровому глузді, розставляти пріоритети, викреслювати непотрібні завдання і робити те, що має значення.
- Pomodoro. Це спеціальна техніка продуктивності – протягом 30-ти хвилин займайтесь тільки поставленими завданнями. Нічого іншого: ніяких телефонів, електронної пошти, розмов з людьми, Facebook, покидання будинку через пожежу.
- Завжди надягайте навушники. Постійно слухати музику не обов’язково, просто через це люди не захочуть вас відволікати.
- Перестаньте постійно перевіряти свою пошту. Не починайте свій робочий день з читання електронної пошти і не закінчуйте його нею. Постарайтеся робити це не частіше трьох разів на день, наприклад, об 11 годині ранку, 2 годині дня і 5 вечора. І запам’ятайте, ваша пошта – це не список завдань. Спробуйте переглянути її, видаливши непотрібне і перенісши файли в архів. Не змішуйте ділові листи і особисте листування.
- Це саме стосується телефонних дзвінків. Хто сказав, що ви повинні бути завжди на зв’язку? Вимикайте свій телефон, коли ви зайняті, і включайте в конкретний час. Кому потрібно – зателефонують, кому не потрібно – не будуть вас відволікати.
- Групуйте маленькі завдання – перевірку пошти, телефона, Facebook і так далі.
- Правило MI3. Ця абревіатура розшифровується як Most Important three tasks і означає, що кожен свій день вам потрібно починати з виконання трьох найважливіших завдань.
- Сила волі обмежена. Намагайтеся приймати важливі рішення в першій половині дня.
- Найголовніше. Завжди запитуйте себе, що дуже важливе ви можете зробити просто зараз.Потім використовуйте правило № 4.
- Не витрачайте часу на гонитву за досконалістю. Не поліруйте свій продукт до нескінченності. Як кажуть в світі стартапів, «Якщо вам хоч трохи не соромно за свій продукт, значить, ви випустили його занадто пізно».
- Тиск може творити дива. Використовуйте для стимуляції роботи нагороди або соціальні зобов’язання. Страх покарання або прагнення до похвали допомагають творити чудеса.
- Плануйте прокрастинацію. Іноді байдикування може подати енергійний імпульс вашому мозку. Важливо тримати ці процеси під контролем.
- Видаляйте. Говоріть «ні». Ігноруйте. Не робіть все за графіком. Багато людей будуть ненавидіти вас за це, але у вас буде час, щоб зробити відповідні речі.
- Підроблена некомпетентність. Це просто дипломатичний спосіб застосування попереднього правила.