Ніхто з нас недосконалий, але це не означає, що завжди можна робити так, як хочеться. Адже всі дії мають певні наслідки, і в деяких випадках вас можуть сприйняти за непрофесіонала, що позначиться на вашому іміджі.
Якщо ви хочете, щоб ваші дії не викликали ні в кого думок про непрофесіоналізм, радимо прочитати матеріал підприємця та автора статей для Inc. і Washington Post Біллі Мерфі. Він рекомендує уникати певних звичок, які негативно можуть позначитись на вашому іміджі.
Уявіть собі таку картину — минулої зими я прийшов на одну дуже важливу подію. На вулиці було холодно, а в приміщенні — досить тепло. Більшість з нас були одягнені в зимові пальта. Я перекинувся кількома словами з іншими присутніми, і до нас підійшов ще один хлопець.
“Агов, хлопці, навіщо, чорт забирай, ви тягнете за собою все це барахло? Ви можете закинути його в сусідню кімнату”, – сказав він.
Ось так бум, і вся система авторитетів зруйнувалась. Я розумію, що він просто хотів нам допомогти, але ніхто не взяв до уваги його слова.
Справа в тому, що хлопець не просто вилаявся, більшість із нас на сьогодні не сприймає в спілкуванні такого стилю. Якби він трішки подумав, то міг би підібрати набагато вдаліші слова для такого моменту. А через цей випадок він здався усім несерйозним та непрофесійним.
Так, ніхто із нас недосконалий, ми всі схильні використовувати слова, через які нас можуть сприйняти не зовсім добре. Тому про це потрібно завжди пам’ятати, а перед тим, як щось сказати, подумати.
Ось ще 10 прикладів подібних речей, який варто уникати.
1. Використання нецензурної лексики
Це зауваження справді заслуговує на перше місце в списку. Але справа не в самій ненормативній лексиці, хоча вона не часто ставатиме хорошим помічником. Справа в ліні. Якщо хтось використовує нецензурне слово, наприклад, в ролі універсального прикметника, це змушує задуматись про лінь і нестачу фантазії цих людей стосовно всіх їхніх справ.
2. Запізнення
Я визнаю, що з цим явищем мені самому доводиться боротись. Але пунктуальність — це прояв поваги. Якщо домовилися про зустріч, то прийдіть вчасно, і цим ви покажете, що достатньо професійні, щоб дотримуватись свого слова.
3. Звичка витріщатися
Всі ми люди. Всі ми homo sapiens. І всі ми, незалежно від статі, помічаємо привабливих людей. Це природа. Проте це також означає, що ми повинні контролювати себе, та тримати свої зацікавлені погляди під контролем, в іншому випадку ви будете виглядати дуже непрофесійно.
4. Надмірний оптимізм
Мабуть, багато хто з вас знайомий з романом Елінор Портер “Полліанна”. Так от, мене завжди турбувала наявність занадто великого нереального оптимізму головної героїні. Якщо ви не розумієте, про що йде мова, почитайте опис до книги. І якщо після повного провалу колеги або партнери запевняють вас в тому, що все гаразд, вони таким чином підривають свій професіоналізм.
5. Безвідповідальність
Якщо в голові гуляє вітер, це ознака мінливості та безвідповідальності. Домовилися з ким-небудь про зустріч або пообіцяли зробити що-небудь і не зробили цього? Вибачте, але ви безвідповідальні.
6. Неорганізованість
Всі, хто отримує більше ніж 1000 електронних листів в день, потрапляє в цю категорію. Більшість з тих, хто займається бізнесом, розуміють, що клієнти очікують швидкої відповіді. Вони хочуть, щоб ви одразу могли запропонувати рішення у тій чи іншій ситуації. Якщо ж ви не в змозі розібратися з власними справами, то як же ви зможете займатися питаннями своїх клієнтів?
7. Нечіткість у висловлюваннях
Начебто очевидно, чи не так? Але, незважаючи на це, багато людей не розуміють цього. І це ніби змушує їх виглядати якось не професійно, бо вони так ніби не можуть дійти до суті того, що хочуть сказати, і якось зробити це зрозумілим і все таке.
Сюди б я додав ще й проблеми з граматикою. Хоча, мабуть, всі ми знаємо розумних людей, професіоналів у своїй сфері, чия мова підводила їх через відсутність потрібних знань чи тому, що мова, якою доводиться спілкуватись, не їхня рідна.
8. Таємниці
Звичайно, у всіх нас є право на особисте життя, але бізнес майже не перетинається з ним. Та, незважаючи на це, якщо ви приховуєте важливу інформацію від співробітників або клієнтів, ви не робите нічого доброго для своєї репутації лідера і, можливо, змушуєте їх сумніватися в тому, чи можуть вони вам довіряти.
9. Занадто багато обіцянок
Одного разу моя співробітниця, фахівець з продажу, сказала, що її мистецтво продажів полягає в тому, щоб “пообіцяти максимум в рамках того, що ти можеш реалізувати”. Підприємці часто переоцінюють свої можливості. І тому головне — бути впевненим, що в кінцевому підсумку ваші обіцянки не виявляться порожнім звуком.
10. Шахрайство і брехня
Це очевидно. Як сказав Джордж Буш-молодший: “Обдуриш мене один раз — ганьба тобі. Обдуриш мене двічі — ганьба мені”.