Американський бізнесмен Томас Горний радить не зациклюватись на грошах. Якщо ви справді хочете стати успішним підприємцем, то для вас основними мають стати ваш продукт та клієнти.
Томас Горний стверджує, що створення великих підприємств є більш важливим, аніж накопичення багатства.
Якщо ви хочете стати успішним підприємцем, перестаньте ганятись за грошима
Перш ніж усвідомити цю істину, Горному довелось пройти важкий шлях. Він ріс в бідній Польщі, в підлітковому віці іммігрував в США, потім долучився до стартапу, заробляв мільйони, і одного дня все втратив і почав свій шлях заново.
Томасу Горному двічі доводилось підійматись з колін, поки він не став одним із засновників своєї нинішньої компанії Nextiva, яка знаходиться в Скоттсдейлі, штат Аризона, зараз він контролює більше 500 працівників.
Горний стверджує, що протягом свого життя він, як підприємець, засвоїв чотири основних уроки, з якими ми сьогодні вас ознайомимо.
1. Не варто недооцінювати людей, опираючись на їхню зовнішність та мову
На початку своєї кар’єри Горний відчував брак поваги в бізнесі через його східноєвропейський акцент.
“Мене сприймали як молодого і дурного хлопця з Польщі”, – пояснив підприємець в одному із інтерв’ю.
Для того, щоб зупинити неприємні коментарі в свою сторону та добитись прихильності від постачальників і ділових партнерів, він багато працював. І це тривало до тих пір, поки його не почали поважати.
Тому бізнесмен стверджує, що не можна недооцінювати людину через її зовнішність, манеру поведінки, акцент чи одяг.
Сьогодні, коли Горний розглядає кандидатуру для прийняття на роботу, він оцінює характер людини, її життєву позицію, рівень кваліфікації та те, наскільки компанії підходить її культурний потенціал.
2. Не бійтесь зазнавати невдач
Однією з перших компаній Горного була дистриб’юторна компанія в Німеччині (йому тоді було 17). Він продав її в 1996 році, щоб мати гроші для імміграції в США. Але їх вистачало лише на 6-8 місяців проживання. Тоді Горний приєднався до стартапа, жив на $3 в день і збирав гроші для власного бізнесу, підпрацьовуючи паркувальником та в місцях громадського харчування.
Тяжка робота принесла свої плоди, і коли Горний побачив, що бізнес став успішним, продав його в 1998 році.
Але через те, що він вклав гроші в ризиковані підприємства, які мали справу з операціями з нерухомості, втратив майже весь свій статок. Через п’ять років після прибуття в США, Горний повернувся до того, з чого колись починав. Але ця невдача не змусила його відступити. Однак цього разу, щоб знову досягнути успіху, працювати довелось ще важче.
Маючи приблизно $6000, він запустив компанію веб-хостингу і побудував другий за величиною в цій галузі бізнес.
3. Підходьте до всього з точки зору клієнта
Найкращий вчитель для підприємця — це його клієнти. Бізнес, який випускає якісний продукт, може вирішити проблеми клієнта, стане неоціненним і завдяки рекомендаціям приведе нових клієнтів.
Вам, як власнику бізнесу, розумно буде мислити так, як і ваш клієнт: з якими проблемами він стикається? і як ви можете полегшити його життя?
Горний рекомендує підтримувати зворотній зв’язок з клієнтами, а не припускати, що ваше рішення може бути правильним.
Вперше, коли він відвідав Штати, то дізнався про цінність довіри до потреб клієнтів. Одного разу йому потрібна була нова пара взуття. Горний прийшов в магазин і побачив дві пари взуття за ціною однієї. І хоча йому була непотрібна друга пара, концепція маркетингу застрягла в його голові, як щось, що завжди привертає увагу покупців в Америці. Цей досвід сформував його підхід для постійного розвитку в бізнесі.
4. Фокусуйтесь на побудові бізнесу та забудьте про гроші і стратегію виходу
Процес успіху та невдач навчив Томаса Горного не зациклюватись на грошах.
Коли я втратив гроші, то дізнався, що для досягнення успіху потрібно зосередитись на наданні цінності клієнту, а не на тому, скільки грошей він може мені принести
“Тепер я живу за цим принципом, і він добре служить як мені, так і моїм компаніям”, – зазначив підприємець.
Також Горний вважає, що брати капітал ззовні, щоб побудувати бізнес, може бути короткочасним рішенням, тому що це заставляє підприємців зосереджувати увагу на стратегії виходу, а не на розвитку бізнесу.
“В той час, як деякі компанії потребують венчурного капіталу, я надаю перевагу не мати справ з інвесторами, – каже він. – Я вважаю, що власники бізнесу і підприємці повинні зосередитись на створенні власного бізнесу, а не на стратегії виходу”.
Якщо ви тільки зосереджені на стратегії виходу, то можете забути, що маєте будувати свій бізнес. Якщо ви зосередитися на створенні вашого бізнесу, результат може виявитись набагато кращим, ніж ви могли б собі уявити
Підсумок:
Особиста історія Томаса Горного доводить, що краще зосередитись на продукті та клієнтах, аніж на грошах, тому що створення компанії — це щось набагато більше, аніж накопичення багатства.